keskiviikko 5. helmikuuta 2014

Kaikki kukat eivät sovi samaan kimppuun




Jos antaa aina toisen kertoa
miltä minusta tuntuu
tai minusta luullaan tuntuvan
päätetään puolestani
kysymättä mielipidettä

Tiedetään aina paremmin
kuinka pitää tai olisi pitänyt toimia
mielipidettäni ei oteta huomioon
mieluiten ei edes kuunnella
ja jos kuunnellaan
ymmärretään tahallaan väärin
eikä pahastumista sallita
tai ei saa jälkiruokaa

Joku muu saa kyllä pahastua
joka käänteessä 
syyttää muita
että tulee vaivaantunut olo
eikä tämä venkoilu lopu koskaan

Eikä tavallisia keskusteluja ole olemassa
on vain niitä, joissa olen kuuntelijana hiljaa
ja niitä, joissa sanon jookylläaivan
vaikka olen päinvastaista mieltä

Sen kerran kun sanon
minulle sanotaan:
sinäkin...

Ikuinen nuotanveto
äiti-tytär
ja minä sentään olen ollut
täysi-ikäinen jo aika kauan
(huokaus)

2 kommenttia:

  1. Kerran minulta kysyttiin töissä kuinka jaksoin olla niin kärsivällinen vaikean asiakkaan kanssa, sanoin harjoittelevani kotona joka päivä murrosikäisten kanssa.
    Tsemppiä, kyllä ne kasvaa siitä ohi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä tosiaan pitää olla kiitollinen, että elämä tarjoaa jatkuvasti uusia harjoittelumahdollisuuksia ja kasvunpaikkoja. Kun en taida ihan kerralla tai kahdellakaan oppia. Mahtaa olla tylsää, kun tämä on ohi :)

      Poista

Kävijöiden pensaan alle kylvämät kommentit käytetään ravitsevana lannoitteena.